Monday, November 8, 2010

7.nov

Ärkan hommikul üles ja e-postkastis on Jarmo kiri. No tohohh, mis nüüd lahti on. Meediaga on hakanud Jarmo nüüd ööd ja päevad tööd tegema. Eksperessi ajakirjani Kairi on saatnud mõned küsimused. Jarmo pakub lahkesti, et ta vastab nendele esimesena ja sis meie lisame või võtame midagi ära. 
Mina solvun hinge põhjani ja vihastan. Tahaks röökida. Jarmol, nimelt on ilmunud uus e-mail, millelt loeb Jarmo Isiklik. Mina, kes ma olen ZUGA olnud juba 10 aastat tean ikka ainult tema tööaadressi. Ajakirjanik teab aga Jarmo isiklikku e-maili. No ma ei saa aru. Ja miks ma peaksin ootama. Ma tahan kohe kirjutada. Homme ma äkki enam ei saa. Kirun teda kõigile, kes ette juhtuvad. Kus kurat ta oli siis, kui oli vaja etendust teha. Lõpuks rahunen maha ja võtan poosi, et tehku mis tahab. Väga hea, selle musta töö teeb tema ära. Kiusu pärast ei kavatsegi ma vastuseid kommenteerida. 
Õhtul helistasime.
Jarmo: Kas sa vastasid Kairi küsimustele?
Kaja: Ma sain aru, et sina vastad.
Jarmo: Ei, kõik pidid ikka ise vastama.
Kaja: No okey, ma siis vastan.
Tegin meili lahti. Küsimused oli nii rumalad ja ajakirjanik korrutas, et palun vastata lühidalt, sest tähemärke on vähe. Isu vastata oli läinud.
Selline lugu tuleb Kairi Printsilt:
KOHE NÄHA, ET VANAD SÕBRAD
15. novembril esietendub Kanuti Gildi SAALis ZUGA ühendatud tantsijate uuslavastus „Kohe näha, et vanad sõbrad“. Zuga tantsijad – Tiina Mölder, Kaja Kann, Helen Reitsnik, Jarmo Karing ja Kalle Tikas  – uurivad oma lavastuses, kuidas sõbrad jäävad vanaks ja kuidas aeg sõprust mõjutab. Tööd tehes tekkis seltskonnal tihti tunne, et äkki on ikkagi seda lavastust teha parem mitte kunagi kui hilja. Nüüdseks aga on selge, et aeg on täpselt paras.
Teete praegu pidevalt „Vanade sõpradega“ proove. Kas vanadus annab juba kontides tunda ka?
TIINA: Põlv vahel valutab.
JARMO: Vaatasin üht vana tantsuvideot. Ma ei olnud väga osav. Seega on vananemine ehk küpsemine muutnud mind aina paremaks.
No tegelikult pole te ju vanad midagi, isegi mitte 40 veel. Mis saab teist siis, kui te saate päris vanaks, nii 70-midagi, kas olete ikka sõbrad ja mida teete koos? 
TIINA: Elame metsas, igaüks muidugi eraldi, vahel skype'is saame kokku. Kord viie aasta tagant tuleb keegi mõne perfunksi-ideega lagedale, siis saame kokku, vaidleme veidi ning teeme ära.
KAJA: Tahaksin elada koos Juhaga (Valkeapää- toim.) Pardimäel ja kasvatada kitse ja kanu. Ootaksin külalisi. Aga ilmselt neid väga tihti ei käiks.
JARMO: Mina pean kohvikut. Ajaviiteks, et mööda rändajad saaksid alati sisse astuda ja juua ühe tassi head kohvi ning maitsta iseküpsetatud leiba. Vahel lähen ise ka rändama. Et elamusi koguda, mida hiljem teistega jagada.
HELEN: Tahaks küll maal elada! Ega me vist siis enam eriti kokku saaks!
KALLE: Kui ma 70 olen, ei taha ma tõenäoliselt kedagi näha.
Mida praegu tööväliselt koos teete?
KAJA: Mitte midagi.
HELEN: Matkame Tiinaga. Aga tahaks rohkem. Kajaga võtame vahel napsu ja tantsime, kui on tuju. Jarmoga kohtun üle aasta Tiina sünnipäeval. Kaks korda olen käinud Kalle juures Kuusikul.
TIINA: Käime jah vahel Heleniga matkamas või mõtleme sellest, et võiks minna,
Jarmoga sööme vahel koos kooki ja joome veini, lapsed mängivad koos. Kalle
juurde peame plaani külla minna nuppe keerama, aga pole jõudnud. Kajal on
tore maamaja, sinna pole ka niisama jõudnud. Me oleme töösõbrad.
Lõpetuseks palusin sõpradel üksteist ühe sõnaga iseloomustada, et me teaks, mida esikal oodata.
KALLE: Tiina on järjekindel, Kaja on järsk, Helen on leplik ja Jarmo eemalviibiv.
JARMO: Tiina on lahendus, Kaja on osav, Helen on sügav, Kalle on varjatud ja Jarmo on ristmik.
TIINA: Kaja on lõplik, Jarmo on puhas, Helen on hea, Tiina on lootusrikas ja Kalle on nukker.
HELEN: Kaja on aus, Tiina on tubli, Jarmo on korralik ja Kalle tundlik.
KAJA: Helen ajab mind alati naerma. Jarmo ajab mind vihale ja Tiina tekitab
trotsi ja Kalle nördimust. 
Tõepoolest kohe näha, et vanad sõbrad! Lähemalt saab nende tegemiste ja lavastuse valmimise kohta lugeda blogist www.zuga-process.blogspot.com
* ZUGA ühendatud tantsijad on tantsukollektiiv, mis loodi 10 aastat tagasi tol ajal noorte ja aktiivsete tantsutegijate Tiina Mölderi, Kaja Kannu ja Jarmo Karingu poolt. Aastate jooksul on olnud erinevaid kooslusi ja tehtud erinevaid põnevaid töid. 2010. aastal pälvis ZUGA omalavastusega „Zuga zuug zuh-zuh-zuh“ nii sõltumatu tantsu auhinna kui ka Salme Reegi nimelise lastelavastuste auhinna.

No comments:

Post a Comment