Monday, September 20, 2010

mai 2010

Kirjutamas Kulkale taotlust:
Kaja: Tahaks üle üle pika aja taas kokku saada kunstnikega, kellega ma alustasin
oma ametiteed. Nemad olid minu õpetajad, kolleegid, suunajad ja sõbrad.
Meie esimene päris etendus "walking home solo" oli suur läbilöök. Käisime
esinemas lisaks Euroopale ka San Diegos ja New Yorkis. New Yourk Times võttis vaevaks arvustada meie etendust "walking home solo".
10 aastat tagasi toetas Kulka 10 000 eek suuruse loomingulise stipendiumiga noori kunstnike, kes taotluses ütlesid, et nad ei tea, kas etendus üldse tuleb välja. See oli enneolematult julge otsus. Saime sellega uhkustada välismaa festivalidel, imestage, millile riik/fond meil on.
Nüüd 10 aastat hiljem on huvitav, saada teada, kas Kulka prioriteedid on
muutunud. Ja kui, siis kuhu suunda? Milised on ZUGA omad. Kas meil on midagi öelda ja keda see kõnetab? Ma tahaksin rääkida Eesti kultuuripoliitikast. Ma tahaksin nimetada nimesi.
Jarmo: Omalt poolt tahan lisada täpsustuseks, et me tõepoolest ei tea kas sellest
valmib lavaküps etendus. Kuid meil on teemad, millest ma tahan rääkida.
- luua etendus mis on suurem kui eesti kontekst. etendus mis kõnetab inimesi
erinevatest kultuuridest.
- tutvustada oma elufilosoofiat, hoiakuid, jagada teistega neid põhjusi miks
on minu elu selline nagu ja kas need põhjused/ otsused on ka teistel
samasugused. Uurida kas teiste  st kaastegijate, publiku?, minuga sarnaste
tunnustega (mees, 30-40) inimrühma otsused ja käitumismustrid on minuga
sarnased? MIs seda on põhjustanud?
- teema millega soovin põhjalikumalt tegeleda on vabadus, tolerants ja
sallivus.
- sedalaadi salongilik etendusvorm annab mulle kui kunstnikule võimaluse oma
arvamust väga selgelt ja tugevalt välja öelda.
Zuga võimaldab katsetada ja teostada ideid, milleks ma üksi ei ole
võimeline. tekib hasart. Kas ma lähen kaugemale kui teised. kas ma olen enda
vastu üdini aus või jätan midagi  veel enda teada.
- minu arvates on eesti kaasaegses tantsus liiga vähe ühiskonnale suunatud infot, mis paneks neid mõtlema. Ühiskond= inimesed tänavalt. Ühiskond ei = tantsuga peaaegu igapäevaliselt seotud inimesed.
- teha sellest ettevõtmisest tervik.  Etendus on 1 osa protsessist. Lisaks peaks ilmuma kas ajalehes või blogi vormis etenduses käsitlevatel teemadel artiklid.
- sooviks tekitada vähemalt kaunite kunstide ringkonnas arutelu meie
etenduses tõstatud teemadel.
- etendus peaks olema rahvusvaheline st et käsitletavad teemad oleksid
kõnekad ka väljaspool Eestit.
Tiina: Tõesti esimene põhjus seda etendust teha on zuga, st need konkreetsed inimesed (mis ei tähenda, et see töö mugav ja kerge tuleb, arvatavasti vahel päris raske ja vastik, vabandust.) Need on need omad inimesed, kellega koos julgeb rääkida või urgitseda. Ning loomulikult läbi etenduse (kui olen kaaslooja) väljendan oma hoiakuid ja mõtteid (igaüks teeb).
Ja kui ausalt öelda, siis mul on päris ükskõik, millises siseruumis me seda teeme. See on ju teater nagunii. Et kas otsime higipull otsaees kolm korterit ja teeme näo, et inimesed tuleks nagu meile koju külla või teeme stuudiost endale kodu, kuhu tullakse meile külla.
Kaasa oleks öelda teemal "vabadus, tolerants ja sallivus. Miks me ei salli mitte
eesti keelt kõnelevaid inimesi (immigrante)? Milliseid piire-õigusi-kohustusi vabadus annab, võtab, seab? Kas mul on vabadus teha ja olla nii nagu ma seda soovin? Mis mind takistab? Mis teisi takistab?"
Kalle: Ma päriselt ei jaga Kaja räuskavat provokatsiooni ega ka Jarmo korrektsust. Ma olen ikka arvanud, et inimene tänavalt (kummaline määratlus üldse), läheb vaatab-kuulab mida heaks arvab, ja pärast teeb oma järeldused ise. Mina neid küll pöörama ja kõnetama ei hakka, pole minu loomuses. Niisama püünele kunstipäraselt tolgendama ma ei taha. Põhjendatud tegevused. Raha tahaks sellepärast, et muidu ma pean samal ajal tööd tegema ja ei saa etendusele tulla.
Helen: Mina ei oska kaasa rääkida ühiskonnakriitilistes küsimustes.
Mina tantsiks hea meelega laua all, näitaks oma looduspilte ja mängiks
tagatoas trumme, suurema liikumise a la pallinumber " las kallab" võin ka
teha. Kui nii ei sobi, siis... Kui me saame 18000 raha, kas me siis ei tee etendust?

Koosolek produtsentidega:
Mäletan vaid, et me ei osanud miskit eriti öelda, peale selle, et ZUGA saab kokku ja asi toimub korteris. Ja veel seda, et Kaja korterit ei otsi. See töö jäägu produtsendile. Nemad ei olnud nõus. Kakleme ja karjume ja vaidleme, kelle töö on otsida korterit. Loomulikult tahame me ka raha - poole aasta palka, nii 25 000 eek per naama. Mille sees on siis ka 7 etendust.

Juuni 2010.
Tegime tööd nädal aega, mille tulemuseks oli Kanuti Gildi Stuudios läbimängitud 60 minutiline etenduse hakatis. Konkreetsemalt tegime mõned tantsud ja panime suvalisse järjekorda:

1. Pruunide patjade keerutamise tants
2. Matka tants
3. Nime mäng lipikutega
4. Kuulasime "Vesna" laulu
5. Tegime trikookava
6. Bower Point presentatsion.
7. Lihtsalt tants.
Oli naljakas, tore, totter ja kummaline, kerge ja helge. Esialgsed soovunelmad oli saanud vormi.

No comments:

Post a Comment